viestiä päättäjille ennen kokouksta

viestiä päättäjille ennen kokouksta

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Mindre byrokrati

Eva Holm

Jag är född i Hangö, bodde där min ungdom, njöt av sol och simmande om somrarna. Jag gick i Vallilas yrkesskola på maskinritarekursen, arbetade sedan liten tid i Hangö och flyttade 1971 till Åbo när jag fick ritarplats på Auran Rautateollisuus. Firman bytte namn först till ARA, sedan till Tamrock och nu heter den Sandvik. Arbetade där i 20 år, sedan 8 år arbetslös, sedan som städerska på T-talo. Nu är jag sjukpensionerad på grund av konstled i höfte ock knä.

Jag skulle gärna se förändring i stadens politik då största fösämringarna alltid riktas först mot barn, åldringar, invalider och andra som annars redan har det sämst. Mindre byrokrati och var och en kunde bättre ta ansvar för sitt görande.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti