viestiä päättäjille ennen kokouksta

viestiä päättäjille ennen kokouksta

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Valtuutetun kokemusta uudelleen kehiin!

JUVONEN SEPPO (1346)

VALTUUTETUN KOKEMUSTA UUDELLEEN KEHIIN

Olen syntynyt evakkomatkalla Heinolan maalaiskunnassa. Sotalapsena olin Ruotsissa 1944-45. Kokemus jätti ajatteluuni pysyvän jäljen – paluu tuntemattomaksi käyneeseen maahan oli vaikea. Turussa olen asunut vuodesta 1962. Takana oli jo pitkä rupeama kaivoksilla. Täällä olin töissä telakalla 22 vuotta, Valmetilla ja Turun telakalla sen 1989 konkurssiin asti. Tämän jälkeen olin Turun kaupungilla sosiaaliviraston talonmiehenä, sitten kiinteistölaitoksella. Talonmiehenä olin monessa mukana, usein annoin Liinahaan vanhainkodissa tukea hoidokeille. Samalla tulivat työpaikan ongelmat muutenkin tutuiksi. Kaupungilla on ollut paljon virheinvestointeja, hommat kulkivat ennen paremmin. Eläkkeellä olen ollut kahdeksan vuotta.

Olen ollut Turun kaupunginvaltuutettuna 1978-80 sekä lastensuojelu- ja maatalouslautakuntien jäsenenä ja kiinteistö- ja rakennuslautakunnan varajasenenä. Valtuustossa ajaisin etenkin demokratiaa henkilövalintoihin, jäsenkirja ei saa määrätä. Kaupungin työtekijöiden oikeudet ja lastensuojelu ovat myös minulle tärkeitä asioita. Olen ollut avioliitossa liki 50 vuotta, lapset ja lapsenlapset ovat minulle läheisiä. Toimin Turun T-taloa ylläpitävän Demokraattisen Kulttuurisäätiön hallituksen puheenjohtajana. Järjestötoiminta on muutenkin tarkeää, mutta sitä ei pidä tehdä perhe-elämän kustannuksella.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti